سیگنال فارکس   سایت بتکارت   Betcart   بتکارت   لایسنس رایگان نود 32   یوزر پسورد نود 32   سئو سایت   سفارش رپورتاژ آگهی   خرید دستگاه لیزر مو   لایسنس نود32   آپدیت نود 32   بک لینک   
افزايش فروش در اينستاگرام  اخبار تكنولوژي اخبار تكنولوژي .

اخبار تكنولوژي

افزايش فروش در اينستاگرام

قبل از اينكه بريد سراغ مقاله، بهتون پيشنهاد مي‌كنيم كه ويديو رو ببينيد. حتما ايده‌هاي زيادي به شما ميده. افزايش فروش در اينستاگرام علاوه بر اون، پيج اينستاگرام ما رو هم حتما دنبال كنيد؛ اونجا نكات آموزشي زيادي رو گذاشتيم: 
در مقالۀ روش‌هاي كسب درآمد از اينستاگرام در باره فروش در اينستاگرام گفتگو كرده بوديم. اتفاقا مسير خوبي هم براي پول درآوردن شناخته مي شود. چون آنلاين شاپ هاي زيادي را مي شناسيم، كه ماهانه بيش از 40 يا 50 ميليون تومان در مي آورند. با صحبت هاي زيادي كه اين مدت با افراد داشتيم، ديديم كه بيشتر دو تقسيم هستند:
افرادي كه مي خواهند يك فروشگاه در اينستاگرام داشته باشند؛ اما نمي دانند چه محصولي بفروشند.افرادي كه الان هم يك فروشگاه در اينستاگرام دارند؛ ولي فروش نكوداشتن از آن ندارند.در اين مقاله مي‌خواهم در مورد نكاتي صحبت كنم، كه جواب هر دو دسته را بدهد. يعني نخست كمي درباره اينكه چه محصولي بفروشيد گفتگو كنم. سپس شيوه هايي را مرور نماييم كه فروش تان را بالا ببرد. شايد، برايتان سوال پيش بيايد، كه آيا براي فروش در اينستاگرام هم بايد آموزش رويت يا نه؟قطعا بله! 
مثلا در بازار، برخي از بوتيك‌ها، از شدت شلوغي در آن‌ها جاي سوزن انداختن نيست. در روبرو برخي از آن‌ها، از بيكاري دست روي دست گذاشته‌اند و به بدهي‌هاي خود انديشه مي‌كنند! چرا؟! چون فروشندۀ دستۀ اول، كار خودش، يعني فروش را به‌خوبي بلد است. در اين مقاله، مي‌خواهيم در ارتباط با برخي از راهكارهاي افزايش فروش براي كسب و كارهاي اينستاگرامي گفتگو كنيم. 
هرچند فروش فرآورده در اينستاگرام ايده نكويي براي پول درآوردن از اينترنت است، اما دائم ترس و نگراني اينكه ناگهان پالايه شود، همراه‌مان است. پس چه كار كنيم؟
در انتهاي مقاله، علاوه بر فروش در اينستاگرام، پيشنهادي به شما مي‌دهيم كه هم بر اين ترس و نگراني غلبه كنيد، هم از رقباي‌تان جلو بيفتيد!  
كسب درآمد از اينستاگرام
چه محصولي براي فروش در اينستاگرام پسنديده است؟محبوبيت اينستاگرام در بين مردم، به‌خصوص مردم كشور خودمان، آن را به گزينۀ احسان براي فروش محصولات و خدمات تبديل كرده است. در بستر اينترنت مانند اينستاگرام يا سايت فروشگاهي، فرآورده شما توسط ميليون‌ها تن ديده مي‌شود؛ در صورتي كه، فروشگاه سنتي شما در يك منطقه، شايد در طول روز، تنها صد يا دويست نفر ورودي داشته باشد.
خوشبختانه در اينستاگرام هر محصولي از دسته محصول فيزيكي، مجازي و در ضمن خدمات را مي‌توانيد بفروشيد. مثلا:
فروش محصولات هنري و صنايع دستي در اينستاگرام فروش لباس، كيف، كفشۀ، جورابفروش زيورآلات در اينستاگرامفروش محصولات خوراكي خانگي مثلا شيريني، كيك، ترشي، مربيفروش كتاب در اينستاگرامفروش فايل هايي مشابه پي دي اف، پادكست يا ويديوفروش ابزارها جانبي موبايل يا لپ تاپ فروش محصولات آرايشي و بهداشتيفروش عروسك در اينستاگراممثلا يك نمونۀ آن، فروش محصولات هنري در اينستاگرام است كه در اين مقاله، كامل آن را آموزش داده‌ايم. 
محصول را از كجا تأمين كنيم؟اين هم يگانه ساير از دغدغه هاي مهم افراد است. ممكن است براي خودتان هم هستي داشته باشد. مي خواهم بگويم كه نگران تامين فرآورده نباشيد. قرار نيست از همان ابتدا محصول داشته باشيد. شما پيج را تاسيس كنيد، پست و محتواي بدرد بخور در آن بگذاريد، كمي محصولتان را شناسايي كنيد. پس از مدتي احتمالا سفارش هم مي‌گيريد، بعد از آن مي‌توانيد، برويد و فرآورده را به همان چندي كه سفارش داده اند تهيه كنيد.
اين را مي خوام بگويم كه نگران سرمايه اوليه نباشيد. روي صفحه اينستاگرام تان وقت بگذاريد. بعد از مدتي اين جستار هم حل مي‌شود. حتي بسياري از بيزنسمن‌ها هم اول سفارش مي‌گيرند، سپس با سرمايه آن فرآورده را تعبيه مي‌كنند.
تكنيك‌هاي فروش محصول در اينستاگرام چيست؟«اين محصول را كسي نمي‌خرد، بايد به‌سراغ محصولي بروم كه تقاضاي زيادي دارد!» اين جمله را بارها از افرادي كه در فروش يك فرآورده موفق نبوده‌اند، شنيده‌ايم. اما آيا به‌نظر شما، همش سخت كارشان، نوع محصول است؟ 
تقاضاي بازار قبل زا راه اندازي كسب و كار ضروري است؛ اما مهم‌تر از آن مهارت و توانمندي شما در افزايش فروش است. اگر فروش را بلد باشيد، مي‌توانيد سخت‌ ترين مشتريان را براي خريد متقاعد كنيد. 
يك فروشندۀ خوب، براي محصولش (حتي اگر مايوي شنا در خشكي باشد!) درخواست و مشتري مي‌آورد. گاهي حتي خودمان، در برخي از صفحات اينستاگرام يا وب‌سايت‌ها، بدون پرماسيدن نياز، جذب فرآورده خاصي مي‌شويم و آن را مي‌خريم.
در پيوسته درباره برخي از فوت و فن‌هاي فروش محصولات در اينستاگرام اشاره خواهيم كرد. توصيه مي نماييم پيش از اقدام به فروش از طريق اينستاگرام، حتما اين نكات را بخوانيد. 
فروش فرآورده در اينستاگرام
1-پروفايل خويش را بهينه كنيدپروفايل صفحه اينستاگرام شما، همانند ويترين و دكور مغازه يا فروشگاه شماست. مشتري در همان 3 يا 4 ثانيۀ نخست تصميم مي‌گيرد كه شما را دنبال كند يا نكند.  خلاصه اينكه، بايد پروا و اعتماد مخاطب را در همان اولين لحظه، جذب كنيد.
مثلا اينكه، يك روشنگري بيوي (bio) مناسب و جذاب براي معرفي خويش انتخاب كنيد؛ بطوري‌ كه مشتري دليلي براي دنبال كردن شما داشته باشد. همچنين، اطلاعاتي دربارۀ امكان ارسال پستي به مكان‌هاي گوناگون جغرافيايي، آدرس فروشگاه فيزيكي، لينك سايت فروشگاهي و عدد تماس، در توضيحات بيو پيمان دهيد. 
بيوي پيج فروش اينستا
2-عكس هاي با كيفيت و مناسب از محصول بگذاريدبا قدم زدن در مراكز خريد، جذب مغازه‌هايي مي‌شويم كه شيشه‌ و ويترين آن تميز و از ظاهر خوب و مرتبي برخودار باشد. در مقابل، اگر ويترين فروشگاه بهم ريخته و نامناسب باشد، محصولات سخت ديده شده و تمايل نمي نماييم وارد مغازه شويم. در اينستاگرام، عكس‌ها و نما صفحۀ شما دستور همان ويترين و شيشه مغازه را دارد.
پلتفرم اينستاگرام، از پيش درآمد تا الان، ماهيت تصويري داشته و دارد. كارايي قرار دادن عكس ها با كيفيت و مناسب، هميشه روي جذب كاربر، تاثير زيادي دارد. اكنون كه فرض كنيد، يك صفحۀ فروش در اين شبكه اجتماعي داشته باشيد. همانطور كه مي‌دانيد خريد از راه اينترنت و يا اينستاگرام مشكلاتي را در پي دارد؛ يعني خريدار نمي تواند جنس شما را از نظر فيزيكي لمس كند و يا ابعاد آن را بسنجد.
پس كوشش كنيد تصاويري باكيفيت بگيريد و منتشر كنيد. البته نه اينكه لزوما به دوربين عكاسي گران احتياج داشته باشيد؛ چون با همان گوشي در دستتان هم مي‌توانيد اين پيشه را سپريدن دهيد. نكات زير قطعا كمك زيادي به شما مي‌كند: 
به جاي به كارگيري عكس‌هاي آماده در اينترنت و پيج‌هاي ديگر، ترجيحا خودتان عكس بگيريد؛ تا بيننده متوجه اعتبار و حرفه‌اي بودن شما بشود.اگر فرآورده فيزيكي داريد، از زواياي گوناگون آن عكس بگيريد و پست آلبومي درست كنيد؛ الي مشتري ديد بيشتري نسبت به محصول پيدا كند.براي صفحۀ خود يك استايل يا تم مشخص در عقيده بگيريد؛ الي مانند يك ويترين خوش آب و رنگ، با چشم مشتري بازي كند!براي نشانه دادن نما و جلوۀ بعضي از محصولات فيزيكي مانند لباس، ساعت و كفش، از مدل‌ و شخص استفاده كنيد.براي اديت عكس‌ها از نرم افزارهايي مثل Photoshop CC استفاده كنيد.3-براي فروش در اينستاگرام، فالوور هدفمند جذب كنيدبسياري از افراد، تصورشان اين است، كه زياد بودن تعداد فالوورها، براي فروش كافيست. حتي با پرداخت هزينه، فالوورهاي فيك (جعلي) مي‌خرند تا بقيه ابله ظاهر را بخورند. ولي در حقيقت، شما با يك فالوور هم مي‌توانيد فرآورده يا خدمت‌تان را بفروشيد! رهنمود ما اين است، به‌جاي اينكه روي افزايش شمار فالوورها وقت و خرج صرف كنيد، روي جذب فالوور هدفمند تمركز كنيد. 
با توجه به فرآورده يا خدمت‌تان، بايد براي آن بيننده قصد مشخص كنيد و روي جذب آن‌ها برنامه‌ريزي كنيد. مثلا فرض كنيد، محصولات آرايشي و بهداشتي داريد. مخاطب هدفمند خويش را بايد از مياني خانم‌ها و پيج‌‌ برندهاي آرايشي و بهداشتي، سالن‌هاي زيبايي، ميكاپ آرتيست‌ها، پيدا كنيد. احتمال تبديل اين افراد به مشتري بالفعل، اغلب است.
يا مثلا يك كسب و كار خدماتي در زمينه تعليم بازاريابي اينترنتي بيمه داريد، بايد به‌دنبال جذب نمايندگان بيمه باشيد. حتي بعد از مدتي، براي هدفمندتر شدن مخاطبان، مي‌توانيد فيلترهاي ديگري مشخص كنيد. به اين ترتيب، تمركزتان را فقط روي فالوورهاي هدفمند خود پيمان مي‌دهيد.
4-از نيرو ويدئو در اينستاگرام، غافل نشويدبازاريابي با كمك ويدئو يا ويديو ماركتينگ يگانه از موثرترين روش‌ها براي جذب مخاطب در رسانه‌هاي اجتماعي، به‌خصوص اينستاگرام است. خويش شما بيشتر براي ديد ويدئو وقت مي‌گذاريد، يا خواستن يك مطلب؟! به راستي ويديو، احساسات اكثريت را به فرد انتقال مي دهد و ماندگاري آن بيش از عكس مي باشد. با ساخت ويدئوهاي جذاب و تاثيرگذار، افراد زيادي جذب فرآورده يا خدمات شما مي‌شوند. به علاوه اينكه اعتماد آن‌ها هم جلب مي‌شود.
مثلا يك ويدئو از روش استفاده از محصول درست كنيد. يا اينكه اگر سوداگري خدماتي داريد، يك ويدئو از سمينار و خودتان آپلود كنيد. يا مثلا اگر قهوه مي‌فروشيد، پروسه تصحيح كردن قهوه از پيش درآمد الي انتها را به‌صورت ويدئو در صفحه‌تان قرار دهيد. براي جذاب و حرفه‌اي شدن ويدئوها از نرم افزارهاي اديت مشابه camtasia، filmoraGo و Adobe clip استفاده كنيد. 
5-از نظرات مشتريان استفاده كنيداگر مشتري نباشد، شما هم هيچ درآمدي نداريد. بعد براي حفظ مشتريان فعلي و تبديل مشتريان جديد، روي برقراري ارتباط با آن‌ها وقت بگذاريد. چون عقيده آن‌ها به شما كمك مي‌كند، محصولتان را بهبود دهيد و ايرادات را برطرف كنيد؛ به علاوه اينكه، اين حس را به او القا مي‌كنيد كه براي او ارزش و گراميدن قائليد؛ پس او نيز متقابلا محصول يا خدمت شما را مي‌خرد.
در اينستاگرام، پاسخ كامنت‌ها و پيام‌هاي افراد را كامل و صميمانه بدهيد. يا اينكه در بعضي از پست‌ها، از آن‌ها بخواهيد نظرشان را در مورد محصول يا خدمت شما بنويسند. به اين ترتيب، مي‌فهميد آن‌ها چه مي‌خواهند و ايرادات را برطرف مي‌كنيد.
اگر مقالۀ «اهميت فوق‌العادۀ نظرات آنلاين كاربران + 4 ترفند» را مطالعه كنيد، بي گمان به كارايي شگفت‌انگيز آن ايمان مي‌آوريد. 
6-از مشتريان بخواهيد شما را شناسايي كنندمعرفي بدست مشتريان، ما را ياد بازاريابي دهان به دهان مي‌اندازد؛ يعني اينكه خود مشتري براي شما تبليغ مي‌كند. اين شيوه بازاريابي علاوه بر مجاني بودن، كارايي معجزه‌آسايي در افزايش فروش اينترنتي دارد. هر مشتري راضي، حدودا 10 مشتري، مي‌‎تواند براي شما بياورد. چرا؟ چون هر كاري كنيد، اعتماد فالوورها به مشتري، اغلب از اعتمادش به شماست!
اين همان تاييد اجتماعي يا social proof است كه در مقالۀ «تأثير معجزه آساي تاييد اجتماعي يا social proof در فروش» مفصل درمورد آن صحبت كرده‌ايم.
يك نمونۀ آن، گذاشتن عكس از گفتگو رضايت‌بخش مشتري است. يا اينكه، در ازاي يك توصيه ويژه، از مشتريان راضي خود بخواهيد، با ضبط يك ويدئوي يكتا دو دقيقه‌اي نظرشان را دربارۀ محصول‌تان ذكر كنند. سپس آن را در پيج‌تان آپلود كنيد؛ يا اينكه مشتريان‌تان را در پست يا استوري تگ كنيد.
7-محتواي مفيد و با كيفيت، منتشر كنيدتا چند سال پيش، رمز موفقيت براي افزايش فالوور در اينستاگرام، پيمان دادن عكس‌هايي با گرافيك بالا بود. اما امروز ديگر، نگاه مخاطبان تنها به رنگ و لعاب تصاوير نيست و به محتواي متني نيز، اهميت زيادي مي‌دهند. الگوريتم‌هاي اينستاگرام نيز عوض شده و بيشتر به رفتار كاربر نگاه مي‌كند. اگر بتوانيد، با محتواي جذاب و تاثيرگذار او را درگير كنيد، بازي را برده‌ايد. مثلا كپشن پست‌هايتان شروعي جذاب داشته باشد تا مخاطب آن را الي منتهي دنبال كند.
محتوا مهم ترين دسته اينستاگرام و هر رسانه است. اگر حرفي براي گفتن نداشته باشيد بهترين تصاوير و فرآورده را هم داشته باشيد نمي توانيد نتيجه نكوداشتن بگيريد. محتواي خوب يعني محتوايي كه هم سرگرم كننده باشد، هم مفيد و كاربردي. مثلا به جاي اينكه در باره خاصيت هاي محصولتان صحبت كنيد، بگوييد چه سود اي براي مشتري دارد، پس از بهره‌گيري چه اتفاقي مي افتد؛ چرا بايد اين محصول را از شما بخرد؟! 
اينكه بخواهيد فقط اطلاعاتي از مشخصات فني محصول صحبت كنيد، يا بگوييد بها آن چقدر است و در پايان هم 30 هشتگ به آن اضافه كنيد، براي كسان هيچ جذابيتي ندارد. 
مثلا محتواي پيج شوكو لوگو نسبتا جالب و خوب است. بد نيست نگاهي به آن بيندازيد. البته بحث محتواي اينستاگرام آنقدر وسيع است كه نمي شود همۀ آن را در اين مقاله جا داد. حتما نوشتار ديگري با اين عنوان اضافه مي شود. به تارنگار پرتال راز بزنيد. 
كپشن جذاب اينستاگرام                         
8-در اينستاگرام، كار و جنبش منظم و مستمر داشته باشيدبراي اينكه به‌شكل تاثيرگذاري در ذهن مخاطبان بمانيد و اعتماد آن‌ها را به‌دست آوريد، بايد يك برنامۀ مشخص و مستمر براي انتشار پست‌هايتان، داشته باشيد. نرم افزارهايي مثل buffer اين شغل را به‌صورت خودكار برايتان انجام مي‌دهند؛ به اين صورت، كه شما محتواي هر پست و سررسيد انتشار آن را در نرم انگيزه ها وارد مي‌كنيد، سپس خود نرم اسباب به‌صورت خودكار، پست را منتشر مي‌كند.
تقويم محتوايي و برنامه فعاليت‌تان را با پروا به فرآورده و مخاطب هدفتان مشخص كنيد. مثلا چه بسا مخاطب قصد شما، قشر كارمند باشد، بهترين زمان كار و جنبش شما، بين 12 تا 1 ظهر و 5 بعد از ظهر به پس است. يا مثلا اگر مخاطبتان گروه سني نوجوان باشد، بهترين سررسيد آن آخر شب خواهد بود.
9- كال تو اكشن را فراموش نكنيد!كال درون اكشن (call to action)، يعني بيننده را براي اتمام يك عمل مانند خريد، معرفي به ديگران، دنبال كردن وب‌سايت يا كانال‌هاي ديگر، ترغيب كنيم. بعضي از پست و استوري‌ها در اينستاگرام، به‌طور مستقيم مربوط به فروش فرآورده نيست؛ ولي دقيقا همين هدف را پيگيري مي‌كند. (البته كمي زيرپوستي!)
اتفاقا قرار دادن اين نوع پست و استوري‌ها، جذاب و تاثيرگذار است. ما چند نمونه از پيج‌هاي دروني و بيگانه را رسيدگي كرده و پيشنهاداتي براي برپايي يك كال داخل اكشن مناسب و حرفه‌اي براي شما حاضر كرده‌ايم. نمونه تصاوير مربوط به فروشگاه اينستاگرام خانومي كه در اين زمينه خوب عمل كرده است، مي‌باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۰:۱۶ توسط:ناديا موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :