قبل از اينكه بريد سراغ مقاله، بهتون پيشنهاد ميكنيم كه ويديو رو ببينيد. حتما ايدههاي زيادي به شما ميده. افزايش فروش در اينستاگرام علاوه بر اون، پيج اينستاگرام ما رو هم حتما دنبال كنيد؛ اونجا نكات آموزشي زيادي رو گذاشتيم:
در مقالۀ روشهاي كسب درآمد از اينستاگرام در باره فروش در اينستاگرام گفتگو كرده بوديم. اتفاقا مسير خوبي هم براي پول درآوردن شناخته مي شود. چون آنلاين شاپ هاي زيادي را مي شناسيم، كه ماهانه بيش از 40 يا 50 ميليون تومان در مي آورند. با صحبت هاي زيادي كه اين مدت با افراد داشتيم، ديديم كه بيشتر دو تقسيم هستند:
افرادي كه مي خواهند يك فروشگاه در اينستاگرام داشته باشند؛ اما نمي دانند چه محصولي بفروشند.افرادي كه الان هم يك فروشگاه در اينستاگرام دارند؛ ولي فروش نكوداشتن از آن ندارند.در اين مقاله ميخواهم در مورد نكاتي صحبت كنم، كه جواب هر دو دسته را بدهد. يعني نخست كمي درباره اينكه چه محصولي بفروشيد گفتگو كنم. سپس شيوه هايي را مرور نماييم كه فروش تان را بالا ببرد. شايد، برايتان سوال پيش بيايد، كه آيا براي فروش در اينستاگرام هم بايد آموزش رويت يا نه؟قطعا بله!
مثلا در بازار، برخي از بوتيكها، از شدت شلوغي در آنها جاي سوزن انداختن نيست. در روبرو برخي از آنها، از بيكاري دست روي دست گذاشتهاند و به بدهيهاي خود انديشه ميكنند! چرا؟! چون فروشندۀ دستۀ اول، كار خودش، يعني فروش را بهخوبي بلد است. در اين مقاله، ميخواهيم در ارتباط با برخي از راهكارهاي افزايش فروش براي كسب و كارهاي اينستاگرامي گفتگو كنيم.
هرچند فروش فرآورده در اينستاگرام ايده نكويي براي پول درآوردن از اينترنت است، اما دائم ترس و نگراني اينكه ناگهان پالايه شود، همراهمان است. پس چه كار كنيم؟
در انتهاي مقاله، علاوه بر فروش در اينستاگرام، پيشنهادي به شما ميدهيم كه هم بر اين ترس و نگراني غلبه كنيد، هم از رقبايتان جلو بيفتيد!
كسب درآمد از اينستاگرام
چه محصولي براي فروش در اينستاگرام پسنديده است؟محبوبيت اينستاگرام در بين مردم، بهخصوص مردم كشور خودمان، آن را به گزينۀ احسان براي فروش محصولات و خدمات تبديل كرده است. در بستر اينترنت مانند اينستاگرام يا سايت فروشگاهي، فرآورده شما توسط ميليونها تن ديده ميشود؛ در صورتي كه، فروشگاه سنتي شما در يك منطقه، شايد در طول روز، تنها صد يا دويست نفر ورودي داشته باشد.
خوشبختانه در اينستاگرام هر محصولي از دسته محصول فيزيكي، مجازي و در ضمن خدمات را ميتوانيد بفروشيد. مثلا:
فروش محصولات هنري و صنايع دستي در اينستاگرام فروش لباس، كيف، كفشۀ، جورابفروش زيورآلات در اينستاگرامفروش محصولات خوراكي خانگي مثلا شيريني، كيك، ترشي، مربيفروش كتاب در اينستاگرامفروش فايل هايي مشابه پي دي اف، پادكست يا ويديوفروش ابزارها جانبي موبايل يا لپ تاپ فروش محصولات آرايشي و بهداشتيفروش عروسك در اينستاگراممثلا يك نمونۀ آن، فروش محصولات هنري در اينستاگرام است كه در اين مقاله، كامل آن را آموزش دادهايم.
محصول را از كجا تأمين كنيم؟اين هم يگانه ساير از دغدغه هاي مهم افراد است. ممكن است براي خودتان هم هستي داشته باشد. مي خواهم بگويم كه نگران تامين فرآورده نباشيد. قرار نيست از همان ابتدا محصول داشته باشيد. شما پيج را تاسيس كنيد، پست و محتواي بدرد بخور در آن بگذاريد، كمي محصولتان را شناسايي كنيد. پس از مدتي احتمالا سفارش هم ميگيريد، بعد از آن ميتوانيد، برويد و فرآورده را به همان چندي كه سفارش داده اند تهيه كنيد.
اين را مي خوام بگويم كه نگران سرمايه اوليه نباشيد. روي صفحه اينستاگرام تان وقت بگذاريد. بعد از مدتي اين جستار هم حل ميشود. حتي بسياري از بيزنسمنها هم اول سفارش ميگيرند، سپس با سرمايه آن فرآورده را تعبيه ميكنند.
تكنيكهاي فروش محصول در اينستاگرام چيست؟«اين محصول را كسي نميخرد، بايد بهسراغ محصولي بروم كه تقاضاي زيادي دارد!» اين جمله را بارها از افرادي كه در فروش يك فرآورده موفق نبودهاند، شنيدهايم. اما آيا بهنظر شما، همش سخت كارشان، نوع محصول است؟
تقاضاي بازار قبل زا راه اندازي كسب و كار ضروري است؛ اما مهمتر از آن مهارت و توانمندي شما در افزايش فروش است. اگر فروش را بلد باشيد، ميتوانيد سخت ترين مشتريان را براي خريد متقاعد كنيد.
يك فروشندۀ خوب، براي محصولش (حتي اگر مايوي شنا در خشكي باشد!) درخواست و مشتري ميآورد. گاهي حتي خودمان، در برخي از صفحات اينستاگرام يا وبسايتها، بدون پرماسيدن نياز، جذب فرآورده خاصي ميشويم و آن را ميخريم.
در پيوسته درباره برخي از فوت و فنهاي فروش محصولات در اينستاگرام اشاره خواهيم كرد. توصيه مي نماييم پيش از اقدام به فروش از طريق اينستاگرام، حتما اين نكات را بخوانيد.
فروش فرآورده در اينستاگرام
1-پروفايل خويش را بهينه كنيدپروفايل صفحه اينستاگرام شما، همانند ويترين و دكور مغازه يا فروشگاه شماست. مشتري در همان 3 يا 4 ثانيۀ نخست تصميم ميگيرد كه شما را دنبال كند يا نكند. خلاصه اينكه، بايد پروا و اعتماد مخاطب را در همان اولين لحظه، جذب كنيد.
مثلا اينكه، يك روشنگري بيوي (bio) مناسب و جذاب براي معرفي خويش انتخاب كنيد؛ بطوري كه مشتري دليلي براي دنبال كردن شما داشته باشد. همچنين، اطلاعاتي دربارۀ امكان ارسال پستي به مكانهاي گوناگون جغرافيايي، آدرس فروشگاه فيزيكي، لينك سايت فروشگاهي و عدد تماس، در توضيحات بيو پيمان دهيد.
بيوي پيج فروش اينستا
2-عكس هاي با كيفيت و مناسب از محصول بگذاريدبا قدم زدن در مراكز خريد، جذب مغازههايي ميشويم كه شيشه و ويترين آن تميز و از ظاهر خوب و مرتبي برخودار باشد. در مقابل، اگر ويترين فروشگاه بهم ريخته و نامناسب باشد، محصولات سخت ديده شده و تمايل نمي نماييم وارد مغازه شويم. در اينستاگرام، عكسها و نما صفحۀ شما دستور همان ويترين و شيشه مغازه را دارد.
پلتفرم اينستاگرام، از پيش درآمد تا الان، ماهيت تصويري داشته و دارد. كارايي قرار دادن عكس ها با كيفيت و مناسب، هميشه روي جذب كاربر، تاثير زيادي دارد. اكنون كه فرض كنيد، يك صفحۀ فروش در اين شبكه اجتماعي داشته باشيد. همانطور كه ميدانيد خريد از راه اينترنت و يا اينستاگرام مشكلاتي را در پي دارد؛ يعني خريدار نمي تواند جنس شما را از نظر فيزيكي لمس كند و يا ابعاد آن را بسنجد.
پس كوشش كنيد تصاويري باكيفيت بگيريد و منتشر كنيد. البته نه اينكه لزوما به دوربين عكاسي گران احتياج داشته باشيد؛ چون با همان گوشي در دستتان هم ميتوانيد اين پيشه را سپريدن دهيد. نكات زير قطعا كمك زيادي به شما ميكند:
به جاي به كارگيري عكسهاي آماده در اينترنت و پيجهاي ديگر، ترجيحا خودتان عكس بگيريد؛ تا بيننده متوجه اعتبار و حرفهاي بودن شما بشود.اگر فرآورده فيزيكي داريد، از زواياي گوناگون آن عكس بگيريد و پست آلبومي درست كنيد؛ الي مشتري ديد بيشتري نسبت به محصول پيدا كند.براي صفحۀ خود يك استايل يا تم مشخص در عقيده بگيريد؛ الي مانند يك ويترين خوش آب و رنگ، با چشم مشتري بازي كند!براي نشانه دادن نما و جلوۀ بعضي از محصولات فيزيكي مانند لباس، ساعت و كفش، از مدل و شخص استفاده كنيد.براي اديت عكسها از نرم افزارهايي مثل Photoshop CC استفاده كنيد.3-براي فروش در اينستاگرام، فالوور هدفمند جذب كنيدبسياري از افراد، تصورشان اين است، كه زياد بودن تعداد فالوورها، براي فروش كافيست. حتي با پرداخت هزينه، فالوورهاي فيك (جعلي) ميخرند تا بقيه ابله ظاهر را بخورند. ولي در حقيقت، شما با يك فالوور هم ميتوانيد فرآورده يا خدمتتان را بفروشيد! رهنمود ما اين است، بهجاي اينكه روي افزايش شمار فالوورها وقت و خرج صرف كنيد، روي جذب فالوور هدفمند تمركز كنيد.
با توجه به فرآورده يا خدمتتان، بايد براي آن بيننده قصد مشخص كنيد و روي جذب آنها برنامهريزي كنيد. مثلا فرض كنيد، محصولات آرايشي و بهداشتي داريد. مخاطب هدفمند خويش را بايد از مياني خانمها و پيج برندهاي آرايشي و بهداشتي، سالنهاي زيبايي، ميكاپ آرتيستها، پيدا كنيد. احتمال تبديل اين افراد به مشتري بالفعل، اغلب است.
يا مثلا يك كسب و كار خدماتي در زمينه تعليم بازاريابي اينترنتي بيمه داريد، بايد بهدنبال جذب نمايندگان بيمه باشيد. حتي بعد از مدتي، براي هدفمندتر شدن مخاطبان، ميتوانيد فيلترهاي ديگري مشخص كنيد. به اين ترتيب، تمركزتان را فقط روي فالوورهاي هدفمند خود پيمان ميدهيد.
4-از نيرو ويدئو در اينستاگرام، غافل نشويدبازاريابي با كمك ويدئو يا ويديو ماركتينگ يگانه از موثرترين روشها براي جذب مخاطب در رسانههاي اجتماعي، بهخصوص اينستاگرام است. خويش شما بيشتر براي ديد ويدئو وقت ميگذاريد، يا خواستن يك مطلب؟! به راستي ويديو، احساسات اكثريت را به فرد انتقال مي دهد و ماندگاري آن بيش از عكس مي باشد. با ساخت ويدئوهاي جذاب و تاثيرگذار، افراد زيادي جذب فرآورده يا خدمات شما ميشوند. به علاوه اينكه اعتماد آنها هم جلب ميشود.
مثلا يك ويدئو از روش استفاده از محصول درست كنيد. يا اينكه اگر سوداگري خدماتي داريد، يك ويدئو از سمينار و خودتان آپلود كنيد. يا مثلا اگر قهوه ميفروشيد، پروسه تصحيح كردن قهوه از پيش درآمد الي انتها را بهصورت ويدئو در صفحهتان قرار دهيد. براي جذاب و حرفهاي شدن ويدئوها از نرم افزارهاي اديت مشابه camtasia، filmoraGo و Adobe clip استفاده كنيد.
5-از نظرات مشتريان استفاده كنيداگر مشتري نباشد، شما هم هيچ درآمدي نداريد. بعد براي حفظ مشتريان فعلي و تبديل مشتريان جديد، روي برقراري ارتباط با آنها وقت بگذاريد. چون عقيده آنها به شما كمك ميكند، محصولتان را بهبود دهيد و ايرادات را برطرف كنيد؛ به علاوه اينكه، اين حس را به او القا ميكنيد كه براي او ارزش و گراميدن قائليد؛ پس او نيز متقابلا محصول يا خدمت شما را ميخرد.
در اينستاگرام، پاسخ كامنتها و پيامهاي افراد را كامل و صميمانه بدهيد. يا اينكه در بعضي از پستها، از آنها بخواهيد نظرشان را در مورد محصول يا خدمت شما بنويسند. به اين ترتيب، ميفهميد آنها چه ميخواهند و ايرادات را برطرف ميكنيد.
اگر مقالۀ «اهميت فوقالعادۀ نظرات آنلاين كاربران + 4 ترفند» را مطالعه كنيد، بي گمان به كارايي شگفتانگيز آن ايمان ميآوريد.
6-از مشتريان بخواهيد شما را شناسايي كنندمعرفي بدست مشتريان، ما را ياد بازاريابي دهان به دهان مياندازد؛ يعني اينكه خود مشتري براي شما تبليغ ميكند. اين شيوه بازاريابي علاوه بر مجاني بودن، كارايي معجزهآسايي در افزايش فروش اينترنتي دارد. هر مشتري راضي، حدودا 10 مشتري، ميتواند براي شما بياورد. چرا؟ چون هر كاري كنيد، اعتماد فالوورها به مشتري، اغلب از اعتمادش به شماست!
اين همان تاييد اجتماعي يا social proof است كه در مقالۀ «تأثير معجزه آساي تاييد اجتماعي يا social proof در فروش» مفصل درمورد آن صحبت كردهايم.
يك نمونۀ آن، گذاشتن عكس از گفتگو رضايتبخش مشتري است. يا اينكه، در ازاي يك توصيه ويژه، از مشتريان راضي خود بخواهيد، با ضبط يك ويدئوي يكتا دو دقيقهاي نظرشان را دربارۀ محصولتان ذكر كنند. سپس آن را در پيجتان آپلود كنيد؛ يا اينكه مشتريانتان را در پست يا استوري تگ كنيد.
7-محتواي مفيد و با كيفيت، منتشر كنيدتا چند سال پيش، رمز موفقيت براي افزايش فالوور در اينستاگرام، پيمان دادن عكسهايي با گرافيك بالا بود. اما امروز ديگر، نگاه مخاطبان تنها به رنگ و لعاب تصاوير نيست و به محتواي متني نيز، اهميت زيادي ميدهند. الگوريتمهاي اينستاگرام نيز عوض شده و بيشتر به رفتار كاربر نگاه ميكند. اگر بتوانيد، با محتواي جذاب و تاثيرگذار او را درگير كنيد، بازي را بردهايد. مثلا كپشن پستهايتان شروعي جذاب داشته باشد تا مخاطب آن را الي منتهي دنبال كند.
محتوا مهم ترين دسته اينستاگرام و هر رسانه است. اگر حرفي براي گفتن نداشته باشيد بهترين تصاوير و فرآورده را هم داشته باشيد نمي توانيد نتيجه نكوداشتن بگيريد. محتواي خوب يعني محتوايي كه هم سرگرم كننده باشد، هم مفيد و كاربردي. مثلا به جاي اينكه در باره خاصيت هاي محصولتان صحبت كنيد، بگوييد چه سود اي براي مشتري دارد، پس از بهرهگيري چه اتفاقي مي افتد؛ چرا بايد اين محصول را از شما بخرد؟!
اينكه بخواهيد فقط اطلاعاتي از مشخصات فني محصول صحبت كنيد، يا بگوييد بها آن چقدر است و در پايان هم 30 هشتگ به آن اضافه كنيد، براي كسان هيچ جذابيتي ندارد.
مثلا محتواي پيج شوكو لوگو نسبتا جالب و خوب است. بد نيست نگاهي به آن بيندازيد. البته بحث محتواي اينستاگرام آنقدر وسيع است كه نمي شود همۀ آن را در اين مقاله جا داد. حتما نوشتار ديگري با اين عنوان اضافه مي شود. به تارنگار پرتال راز بزنيد.
كپشن جذاب اينستاگرام
8-در اينستاگرام، كار و جنبش منظم و مستمر داشته باشيدبراي اينكه بهشكل تاثيرگذاري در ذهن مخاطبان بمانيد و اعتماد آنها را بهدست آوريد، بايد يك برنامۀ مشخص و مستمر براي انتشار پستهايتان، داشته باشيد. نرم افزارهايي مثل buffer اين شغل را بهصورت خودكار برايتان انجام ميدهند؛ به اين صورت، كه شما محتواي هر پست و سررسيد انتشار آن را در نرم انگيزه ها وارد ميكنيد، سپس خود نرم اسباب بهصورت خودكار، پست را منتشر ميكند.
تقويم محتوايي و برنامه فعاليتتان را با پروا به فرآورده و مخاطب هدفتان مشخص كنيد. مثلا چه بسا مخاطب قصد شما، قشر كارمند باشد، بهترين زمان كار و جنبش شما، بين 12 تا 1 ظهر و 5 بعد از ظهر به پس است. يا مثلا اگر مخاطبتان گروه سني نوجوان باشد، بهترين سررسيد آن آخر شب خواهد بود.
9- كال تو اكشن را فراموش نكنيد!كال درون اكشن (call to action)، يعني بيننده را براي اتمام يك عمل مانند خريد، معرفي به ديگران، دنبال كردن وبسايت يا كانالهاي ديگر، ترغيب كنيم. بعضي از پست و استوريها در اينستاگرام، بهطور مستقيم مربوط به فروش فرآورده نيست؛ ولي دقيقا همين هدف را پيگيري ميكند. (البته كمي زيرپوستي!)
اتفاقا قرار دادن اين نوع پست و استوريها، جذاب و تاثيرگذار است. ما چند نمونه از پيجهاي دروني و بيگانه را رسيدگي كرده و پيشنهاداتي براي برپايي يك كال داخل اكشن مناسب و حرفهاي براي شما حاضر كردهايم. نمونه تصاوير مربوط به فروشگاه اينستاگرام خانومي كه در اين زمينه خوب عمل كرده است، ميباشد.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۴ دى ۱۳۹۹ساعت:
۱۲:۲۰:۱۶ توسط:ناديا موضوع:
شايد احتياج باشد الي برخي مواقع اوقات، لينك هايي را كوتاهي كنيد. مثلاً ميتواند لينك سايتتان باشد كه وبسايتهاي ايراني براي كوتاه كردن لينك به انگيزه داشتن URL طولاني، قراردادن همان لينك، بسيار جالب نيست. در اينجا ميتوان از سرويس هاي كوتاهي كننده لينك كاربرد كرد. مثلاً احتمالاً بخواهيد در بيو پيج اينستاگرامتان، لينكي از يگانه از صفحات سايتتان را قرار بدهيد. اگر بخواهيد همان لينك را پيمان دهيد، بردباري دارد كه بيو پيجتان، بههمريخته شود. در اينجا ميتوانيد از لينك اختصار كاربرد كنيد.
برخي از اين سايتها هستند كه حتي به شما فرمان ميدهند تا URL آن را نيز ويرايش كنيد و آن را اختصاصي كنيد. سرويس هاي كوتاه كننده ي لينك زيادي وجود دارند كه البته بعضي از آنها فيلتر هستند و برخي نيز بعد از مدتي، سرويس خود را تعطيل ميكنند و لينكهاي كوتاه شده شما، از پيشه ميافتد. ولي من در اينجا، ۱۵ سرويس اختصار كننده لينك ايراني و بيگانه را به شما شناسايي ميكنم كه ميتوانيد با گمان راحت، لينكهايتان را اختصار كنيد.
همچنين ويديوي آموزش كوتاه كردن لينك را هم در قسمتهاي نهايي اين پست پيمان دادهايم كه ميتوانيد روش كوتاه كردن لينك ها را ببينيد. پس در ادامه، با اكادمي الفبان همراه باشيد و هر چيزي كه در باره اختصار سازي لينك ميخواهيد بدانيد را ياد ميگيريد.
سرويس هاي كوتاهي كننده لينك
فهرست محتوا نمايش فهرست سرويس كوتاهي كننده لينك چيست؟سرويسهايي هستند كه به شما فرمان ميدهند الي لينكهاي طولاني و حتي كوتاهي مربوط به سايت يا شبكههاي اجتماعيتان را فقط با يك كليك اختصار كنيد. مثلاً شايد بخواهيد آدرس احد از صفحات وبسايتتان را در كانال تلگرامتان پيمان دهيد. در اينجا معمولاً لينكها كمابيش بلند هستند و براي زيباتر شدن پست، بهتر است كه از لينك كوتاه استفاده كرد. سايتهاي ايراني و بيگانه زيادي هستند كه در مقوله كوتاهي كردن لينك تكاپو ميكنند.
كار اصلي سرويس هاي كوتاهي كننده لينك اين است كه لينك هاي شما را كوتاهي ميكنند. همين! اين سرويسها مزاياي زيادي دارند كه البته در پيوسته به طور كامل به آنها اشاره ميكنم. دقت كنيد كه اين نوشتار آپديت شده و سرويسهايي كه پالايه شده يا از دسترس خارج شدهاند را از ليستها حذف كردهايم.
چرا از اختصار كننده لينك كاربرد كنيم؟لينكهاي كوتاهشده، مزيتهاي زيادي دارند و در جاهاي مختلفي از آنها بهرهگيري ميشود و كسان زيادي گرايش دارند الي از سرويسهاي كوتاهي كننده لينك ايراني و بيگانه براي اينكار استفاده كنند. مثلاً گرد از مواردي كه بهتر است از لينك كوتاهي استفاده كنيد، زماني است كه URL سايت فارسي است. اگر بخواهيد همان لينك را در جايي قرار دهيد، به چهره مختلط و نامنظم و به شكل عدد، درصد و… نمايش ديتا ميشود كه نما نازيبايي دارد. به همين دليل بهتر است كه اقدام به اختصار كردن لينك ها كنيد لغايت مشكلي از بابت نمايش آن نداشته باشيد.
مزايا و معايب استفاده از كوتاهي كننده هاي لينكواقعيت اين است كه سرويس هاي اختصار كننده لينك نيز مزايا و معايبي دارند. البته كه مزاياي آنها خيلي اغلب از معايبشان است. در مورد معايب آنها، در پيوسته خودتان كه بخوانيد، متوجه ميشويد كه منظورم چيست.
مزيتهاي كوتاهي كردن لينكدر اينجا با مزيتهاي كوتاه كردن لينك آشنا ميشويد و ميبينيد كه در كجا ميتوان از لينكهاي اختصار شده كاربرد كرد.
مزيت اول: كسب درآمد از كوتاه كننده لينككسب درآمد از اينترنت، موضوعي است كه افراد زيادي به آن علاقه دارند. در مقالات قبلي، در باره بهترين روشهاي كسب درآمد اينترنتي صحبت كرديم. اما احد از روشهايي كه برخي از كسان از آن براي كسب درآمد بهرهگيري ميكنند، كوتاهي كردن لينك است. بعضي از سرويسهاي كوتاه كننده لينك كه در ذيل معرفي ميكنيم، امكان درآمدزايي دارند و شما ميتوانيد با ثبتنام در آنها و اختصار كردن لينك كسب درآمد كنيد.
كسب درآمد از كوتاه كننده لينك
روش كار اين سرويسها به اين چهره است كه شما در گرد از اين سرويسها ثبتنام ميكنيد و لينكهاي كوتاهشده را در جايي مانند وبسايت يا شبكه اجتماعي و هر جاي ديگري قرار ميدهيد. زماني كه شخصي روي اين لينكها كليك كند، نخست وارد صفحهاي ميشود كه تبليغي در آن قرار دارد. شخص چندثانيه از تبليغ را ميبيند و سپس به لينك شما هدايت ميشود. در اينحالت، مبلغي به پنل شما واريز ميشود و زماني كه درآمد شما به ميزان مشخصي رسيد، ميتوانيد آن را استحصال كنيد.
مزيت دوم: شمارش تعداد كليكها و رسيدگي آنهايكي از مواردي كه خيلي به پيشه وبمسترها ميآيد، اين است كه بدانند به طور دقيق چه شمار كليك، بر روي لينكهاي بهاشتراك گذاشتهشده سپريدن شده است. اكثر اين وبسايتهايي كه در ذيل براي شما ميآوريم، اين قابليت را دارند تا به طور دقيق اين موارد را به شما پرتو دهند. مثلاً احتمالاً بخواهيد لينكي را در كانال تلگرامتان قرار دهيد و اخ داريد بدانيد كه چندنفر از طريق اين لينك، وارد وبسايتتان شدهاند. ميتوانيد براي اينكار، از سرويس هاي اختصار كننده ي لينك بهرهگيري كنيد.
همچنين ميتوانيد ببينيد كه چندنفر از راه موبايل يا رايانه و همگي سيستمعاملها روي لينك شما كليك كردهاند. چه بسا براي شما مهم باشد كه بدانيد كه از كدام مناطق جغرافيايي روي اين لينكها كليك كردهاند. اين امكانات را اكثر اين سرويسها در پسنديدن شما قرار ميدهند. يعني شما بهراحتي و با كوتاه كردن لينك و بهاشتراكگذاشتن آنها، ميتوانيد پس از مدتي همگي آمارهاي مربوط به هر لينك كوتاهي شده را نگريستن كنيد.
مزيت سوم: كاربرد در شبكههاي اجتماعياستفاده از شبكههاي اجتماعي روزبهروز بيشتر ميشود و در برخي مواقع، بيچارگي است الي لينكهايي را قرار دهيم و كاربران را به جايي مثل وبسايتمان هدايت كنيم. در اينجا اگر بخواهيم URL وبسايتمان را قرار دهيم، چندان قشنگ بنظر نميرسد. بجاي اينكار، ميتوان از سايت هاي اختصار كننده لينك استفاده كرد. مثلاً برخي از شبكههاي اجتماعي، محدوديتهايي را از لحاظ تعداد كاراكتر، براي ارسال پست اعمال كردهاند كه با انجام اينكار، ميتوان هم پست را زيباتر كرد و هم كاراكترهاي بيشتري را پيمان داد.
مثلاً فرض كنيد من ميخوام لينك يكي از پستها رو در اينستاگرام پيمان بدم، اگر بخوام اون رو به همان شكل اصلي بذارم، به اين شكل خواهد بود: https://alefban.com/instagram-marketing-training.
اما بهراحتي اين لينك رو كوتاه ميكنم و حتي لينك رو ويرايش ميكنم كه نتيجه به اين شكل خواهد بود: http://bit.ly/sirtapiazinsta.
مزيت چهارم: استفاده از لينك كوتاهي شده در روزنامه، مجلات و كارت ويزيتهاشايد بخواهيد در مجلات و روزنامهها تبليغي را پيمان دهيد يا خوانندگان را به لينكي هدايت كنيد. مثلاً شما ميخواهيد افرادي كه كارت ويزيت شما را ميبينند، وارد وبسايت شده و در خبرنامهتان عضو شوند. در اينجا اگر شما بخواهيد آدرس وبسايتتان را به چهره كامل پيمان دهيد، يعني آدرس وبسايت و URL صفحه خبرنامه را پيمان دهيد، چندان جالب بهنظر نميرسد و همينطور فضاي حقير كارت ويزيت، شايد اين فرمان را به شما ندهد.
كاري كه بايد انجام دهيد، اين است كه لينكتان را بهراحتي اختصار كنيد و همان را در كارت ويزيت، گاهنامه و جاهاي ديگر پيمان دهيد. چون هم راحتتر ميتوان آن را وارد كرد و هم اينكه باعث زيبايي تبليغ شما ميشود.
مزيت پنجم: تعويض پسنديده براي URLهاي فارسييكي از بهترين مزيتهاي كوتاه كردن لينك ها اين است كه زماني كه شما لينكهاي فارسي را كپي كنيد و بخواهيد در جايي (مثلاً شبكههاي اجتماعي) پيمان دهيد، خيلي طولاني ميشود و زيبايي پست نيز از بين ميرود. در اينجا ميتوانيد بهراحتي آن را اختصار كنيد و پيمان دهيد. عكس زير را ببينيد:
كوتاه كردن لينك هاي فارسي
همانطور كه ميبينيد، اگر بخواهيد در حالت نخست آن را پيمان دهيد، آدرس فارسي شما به شكل نامفهومي نمايش ديتا ميشود كه اينكار چندان زيبا نيست. متأسفانه احد از مواردي كه در بحث URLهاي فارسي مطرح است اين است كه با كپي كردن آنها، واژه ها پارسي نامفهوم ميشوند و به شكل عدد، حروف يا درصد در ميآيند. ولي زماني كه آنها را كوتاهي ميكنيد، ساير مشكلي از بابت نمايش آنها نيز هستي ندارد.
مزيت ششم: قابليت شخصيسازيكوتاه كننده لينك دلخواه عنواني است كه ميتوان براي اين باره به كار برد. بعضي از سرويسهاي كوتاهي كننده لينك اين امكان را در برگزيدن شما پيمان ميدهند كه لينك را ويرايش كنيد. اينكار، بهراحتي با ثبتنام و ورود به حساب كاربري اتمام ميشود. مثلاً من يك لينكي را اختصار ميكنم كه نتيجه آن شايد به اين شكل باشد:
http://bit.ly/2Ha19Di
اما بهراحتي همان را ويرايش ميكنم و نتيجه به شكل ذيل خواهد بود، يعني URL بهراحتي قابل ويرايش است.
http://bit.ly/sirtapiazinsta
مزيت هفتم: قرار دادن آدرس در SMSشايد برايتان قبل بيايد كه بخواهيد براي اعضاي وبسايتتان پيامك ارسال كنيد. مثلاً تخفيفي را براي محصولات خويش درنظر گرفتهايد و ميخواهيد لينك صفحه فرآورده يا يگانه از محصولات خويش را قرار دهيد. اگر شما بخواهيد لينك صفحه محصول را قرار دهيد، طول پيامك شما زياد ميشود و از آنطرف، بايد هزينه بالاتري را بابت هر پيامك پرداخت كنيد.
از طرف ديگر، اگر درازا پيامك شما زياد شود، در برخي مواقع ارسال پيامكها، با مشكل مواجه ميشوند و البته لينكهاي كوتاه، مايه زيباترشدن پيامك شما ميشوند. ما در الفبان، هر زمان كه تخفيفهايي را براي محصولاتمان درنظر ميگيريم و آن را به شكل پيامك به اطلاع مخاطبان سايت ميرسانيم، از كوتاهي كننده لينك بهرهگيري ميكنيم.
مزيت هشتم: قراردادن لينك در سرويسهاي اشتراك ويديويكي ديگر از مزيتهاي بسيار خوب كوتاهي كردن لينك اين است كه ميتوانيد از آنها در سرويسهاي اشتراك ويديو بهرهگيري كنيد. سرويسهاي اشتراك ويديو مانند آپارات، تماشا و… اين امكان را به شما ميدهند لغايت به صورت رايگان، ويديوهاي خود را در آنها آپلود كنيد. در زير ويديوها، ميتوانيد توضيحاتي را در باره ويديو بنويسيد.
اگر بخواهيد مثلاً لينك وبسايتتان را پيمان دهيد، احتمالاً آن لينك طولاني باشد و به زيبايي توضيحاتتان لطمه بزند. در اينجا ميتوانيد از سرويسهاي اختصار كننده لينك براي كوتاهي كردن لينك موردنظرتان استفاده كنيد.
مزيت نهم: استفاده از لينك كوتاه براي همكاري در فروششايد در سيستم هاي مشاركت در فروش مثل سيستم افيليت ديجيكالا عضو شده باشيد و اخ داشته باشيد تا از اينها درآمد كسب كنيد. در پيوستگي براي هر محصولي كه گزينش ميكنيد و منظور داريد براي آن بازاريابي كنيد و پورسانت بگيريد، لينكي اختصاصي در كمر بستن شما قرار ميگيرد. ولي شايد اخ نداشته باشيد الي افراد ديگر بدانند كه شما داريد در زمينه كسب درآمد از مشاركت در فروش تكاپو ميكنيد.
استفاده از لينك كوتاه براي مشاركت در فروش
اگر همان لينكي كه سيستم همكاري در فروش به شما ميدهد را قرار دهيد، چه بسا بقيه هم ميدانند كه شما داريد شغل همكاري در فروش را انجام ميدهيد. ولي اگر لينك ها را كوتاه كنيد، تشخيص اينكار مشكل ميشود و به دليل عدم نمايش لينك هاي واقعي، كمتر كسي ميداند كه كار شما مشاركت در فروش محصولات و خدمات ساير سايتهاست.
معايب به كارگيري اختصار كننده هاي لينكواقعيت اين است كه استفاده از اين سرويسها معايبي هم دارد. البته كوتاهي كردن لينك في نفسه معايبي ندارد، ولي اتفاقاتي كه براي بعضي از سرويسها رخ ميدهد، مايه شده افرادي نسبت به استفاده از سرويس هاي كوتاهي كننده لينك كه بعضي به آنها لينك كوتاهي كن ميگويند ديدن خوبي نداشته باشند. اين موارد را اينجا رسيدگي ميكنيم.
مورد اول: فيلترشدن اين سايتهاتا به حال چندين سايت كوتاه كننده لينك در ايران پالايه شدهاند كه البته انگيزه ها اينكار مشخص نيست. اما فيلترشدن آنها، باعث ميشود كه لينكهايي كه كوتاه كردهايد، ديگر عمل نكنند. يكي از بهترين سايتهايي كه در گويه اختصار كردن لينك كار و جنبش داشت، سايت بيتلي بود كه متأسفانه پالايه شد. حال اگر شما لينكهايي را قبلاً در بيتلي ساختهايد و مثلاً در كانال تلگرامتان پيمان دادهايد، اين لينكها براي كاربران مفتوح نميشوند.
مورد دوم: تعطيل شدن اين سرويسهامتأسفانه سرويس هاي اختصار كننده ي لينك زيادي در ايران بودند كه پس از مدتي فعاليت، از دسترس خارج شدند. اكثر سايتهايي كه در مقوله كوتاه سازي لينك تكاپو ميكنند، اين ادعا را دارند كه سرويسهايشان همش پركار خواهند بود و هيچزمان حذف نميشوند. ولي بسيار ديدهايم سايتهايي كه، پس از مدتزماني فعاليت، بسته شدهاند. سرويسهاي ايراني زيادي را ديدم كه پس از چندسال تعطيل شدند.
متأسفانه اينكار، مايه شده كه اعتماد بخشي از كاربران به سايتهاي ايراني از بين برود و به همين دليل، ترجيح ميدهند از سايتهاي خارجي براي كوتاه كردن لينك هايشان كاربرد كنند. مثلاً فرض كنيم شما ۱۰۰ ويديو در كانال آپاراتتان داريد و از لينك هاي كوتاه در آنها استفاده كردهايد. در اينجا اگر سرويسي كه با آن لينكهايتان را كوتاه كردهايد بسته شود، تمامي لينكهاي شما بياثر خواهند شد و طبيعتاً سررسيد ميبرد لغايت بخواهيد همهي آنها را ويرايش كنيد.
مورد سوم: از دسترس خارجشدن آنهابرخي از سرويسهاي كوتاه كننده لينك هم بودند كه خودشان اعلام كردند از تاريخي مشخص، اين سرويس را ارائه نميدهند. يگانه از معروفترين اين سرويسها، سرويس اختصار سازي لينك گوگل با آدرس goo.gl بود كه عليرغم محبوبيت بالا، گوگل آن را از دسترس خارج كرد. در سنه ۲۰۱۸ بود كه گوگل اعلام كرد ديگر از اين سرويس پشتيباني نميكند، ولي لينكهايي كه اختصار شدهاند، همچنان پركار هستند.
مثلاً اين لينك «https://goo.gl/yBdQUd»، لينك كوتاهي شده يكتا از مقالات سايتمان است كه قبلاً در سرويس goo.gl آن را اختصار كرده بوديم. اما اگر روي آن كليك كنيد، ميبينيد كه همچنان فعال است و شما را به صفحهي موردنظر هدايت ميكند. ولي مشكلي كه در اينجا هستي دارد اين است كه اگر كاربران از اين لينكها در سايت goo.gl خروجي نگرفته باشند، ديگر نميتوانند ليست لينك هاي كوتاه شده خويش را ببينند. به هر حال سه موردي كه اينجا بيان شد، جزء معايب اين سرويسها ميباشد.
برترين سرويس هاي ايراني كوتاه كننده لينكعلاوه بر سرويسهاي خارجي كه در بالا با آنها آشنا شديد، ۵ سايت ايراني براي اختصار كردن لينك را به شما معرفي ميكنم كه پيشينه احسان دارند و امكان بستهشدن آنها كم است.
۱. Opizoاپيزو، بي گمان يكي از برترين سرويسهاي ايراني اختصار كننده لينك است كه امكانات فوقالعاده جذابي را به شما ميدهد.
اپيزو خويش را اينگونه معرفي ميكند: Opizo نظام تبديلكننده لينكهاي شما، به لينكهاي درآمدزا ميباشد. به اين صورت كه شما با اختصار كردن لينك هايتان، به ازاي هر بازديدي كه از لينكهايتان ميشود، مبلغي كسب خواهيد كرد و درآمد شما پس از رسيدن به حتماً ۱۰ هزار تومان، به چهره اتوماتيك و بدون نياز به درخواست واريز، به چهره هفتگي براي شما واريز ميشود.
استفاده از خدمات اين سرويس، رايگان است و علاوه بر آن، امكان درآمدزايي نيز در اين سرويس هستي دارد. همچنين اين سايت براي افرادي كه از سيستم مديريت محتواي وردپرس استفاده ميكنند، افزونهاي را براي مديريت لينكهايشان در برگزيدن آنها قرار ميدهد. در ضمن ميتوان براي لينكهاي اختصار شده، تاريخ انقضاء تعيين كرد كه لينكها بعد از تاريخ مشخصشده، ساير به صفحه مورد نظر، منتقل نميشوند.
امكاناتي كه سرويس اپيزو در گزين كردن شما قرار ميدهد:
كاملاً رايگان بودن آنداراي پلاگين وردپرسامكان كسب درآمد از كوتاهي كردن لينكامنيت بالاامكان سفارشيسازي لينكهاامكان قراردادن تاريخ انقضاء براي لينكهاو…كسب درآمد از كوتاهي كننده لينك اپيزو
۲. Zayaسرويس اختصار كننده لينك زايا، امكانات بسيار نكويي را در اختيار شما پيمان ميدهد. يكي از امكاناتي كه شايد در كمتر سرويسي ببينيم، اين است كه ميتوانيد دامنهي وبسايتتان را به اين سرويس متصل كنيد و لينكهاي اختصار شدهي كاملاً اختصاصي داشته باشيد. امكاناتي كه اين سايت در گزين كردن شما پيمان ميدهد دربرگيرنده موارد پايين ميباشد:
داراي افزونه وردپرسداراي ربات تلگرامامكان شخصيسازي لينكهاامكان مشاهدهي احصاء ريزبين لينكهاقابليت پيمان دادن تاريخ انقضاء براي لينكهاهدفگيري جغرافيايي بر بنياد كشورامكان ساخت كليد APIامكان ريدايركت بازديدكننده به لينكي متفاوت بعد از مثلاً ۱۰۰ كليكقرار دادن رمز عبور بر روي لينك هاي كوتاهي شدهو…همچنين سرويس كوتاه كننده لينك زايا، جزء پروژههاي سايت سون هاست محسوب ميشود و به همين دليل، اميدواريم كه اين سرويس خوب، تا مدتها به شغل خود پيوستگي دهد.
كوتاه كردن لينك با زايا
۳. B2nاما سرويس ديگري كه منظور داريم به شما معرفي كنيم، سرويس b2n است كه اين سرويس نيز، يگانه از برترين سرويسهاي ايراني كوتاه كننده لينك محسوب ميشود. در اين سايت، ميتوانيد لينك كوتاهي اختصاصي بسازيد و در ضمن امكان نگريستن تعداد كليكها را هم داراست.
كوتاه كننده ي لينك B2n
۴. Yunسرويس اختصار ساز لينك يون، از سرويسهاي كهن اين پهنه است. اين سرويس نيز امكانات زياد احسان را در پسنديدن كاربران پيمان ميدهد. امكان كسب درآمد هم در اين سرويس فعال است و ميتوانيد با اختصار كردن لينك درآمد كسب كنيد. بعضي از امكاناتي كه اين سرويس در اختيار شما قرار ميدهد را اينجا ميبينيد:
سيستم مديريت پيشرفته لينكهاويرايش آدرس كوتاه شدهامكان كسب درآمددارا بودن ربات تلگرامداراي پلاگين (افزونه) وردپرساتصال به گستره شخصيتانداراي افزونه يا اكستنشن گوگل كرومو…بهترين سايت اختصار كننده لينك
۵. ۱daسرويس كوتاه كننده لينك وان دا نيز اين امكان را در برگزيدن شما قرار ميدهد كه بتوانيد از آن كسب درآمد كنيد. ميتوانيد در اين سايت ثبتنام كنيد و لينكهاي خويش را به صورت پيشرفتهتر مديريت كنيد. همچنين سيستم درآمدزايي كمابيش جديد و قدرتمندي هم دارد. آمار زياد دقيقي از شمار كليكهاي انجامشده بر روي لينكهاي شما را ارائه ميدهد. در ضمن زماني كه درآمدتان به ۱۰ هزار تومان برسد، ميتوانيد تقاضا تسويه بدهيد.
آموزش كوتاهي كردن لينك
آيا به كارگيري اختصار كننده هاي لينك، به سئوي سايت لطمه ميزند؟يكي از سؤالاتي كه چه بسا براي شما قبل بيايد اين است كه اگر هميشه از كوتاه كننده لينك استفاده كنيم، ارزش لينكهاي اصلي سايتمان زير نميآيد؟
در پاسخ بايد گفت كه اعتبار به لينك اصلي منتقل ميشود. يعني مثلاً اگر شما يگانه از لينكهاي وبسايتتان را در bit.ly كوتاه كنيد، در اينجا گوگل، به لينك اصلي، يعني لينك وبسايت شما توجه ميكند و اعتبار به لينك اصلي شما منتقل ميشود. بعد با گمان راحت ميتوانيد از لينك كوتاهي مربوط به صفحات سايتتان در جاهاي ديگر بهرهگيري كنيد.
نحوه كوتاه كردن لينك به چه چهره است؟كوتاه كردن لينك پيشه بسيار راحتي است. در قسمتهاي بالا، سرويسهاي برتر كوتاه كننده لينك را معرفي كرديم كه با واردشدن به هر كدام از آنها، كادري براي شما باز ميشود. در اينجا شما لينك اصلي خويش كه ميتواند لينك يگانه از صفحات وبسايت، آدرس تلگرام، اينستاگرام يا هر لينك ديگري باشد را وارد ميكنيد و روي دكمه كوتاهي كن يا Shorten كليك ميكنيد و لينك كوتاه شده، در برگزيدن شما پيمان ميگيرد.
اما نكتهاي كه به آن توجه داشته باشيد، اين است كه كوشش كنيد در سرويسهايي كه ميخواهيد از آنها براي كوتاهي كردن لينك استفاده كنيد، ثبتنام كنيد و عضو شويد لغايت بتوانيد هم لينكهايتان را مديريت كنيد، هم آمار مربوط به هر كدام را تماشا كنيد و هم آنها را دائم در كمر بستن داشته باشيد.
ربات اختصار كننده لينك تلگرام چيست؟در تلگرام هم، ميتوانيد از ربات اختصار كننده لينك استفاده كنيد. با اين رباتها، ميتوانيد خيلي آسان لينكها را كوتاهي كنيد. رباتهاي زيادي در تلگرام هستند كه كار آنها اختصار كردن لينك است. در واقع آنها لينكهاي شما را در برخي از سرويسهايي كه در بالا شناسايي شد كوتاه ميكنند و لينك كوتاهي شده را در همان لحظه به شما تحويل ميدهند.
در اينجا من چند ربات كوتاهي كننده لينك در تلگرام را شناسايي ميكنم كه در حال حاضر، همگي آنها سالم هستند و لينكهاي شما را كوتاهي ميكنند. من فقط آيدي رباتها رو در اينجا قرار ميدم. ميتونيد در قسمت جستجوي تلگرام، اينها رو جستجو كنيد.
urlshorten_botShortUrlBotPlinkBot
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت:
۱۰:۳۴:۱۰ توسط:ناديا موضوع:
در جهاني كه ماسك زدن در آن به علت شيوع ويروس كرونا اجباري شده، هر روز شاهد ظهور خلاقيتهاي تازهاي هستيم و اين بار ماسك داراي هدفون از راه رسيده است.
به گزارش مهر به نقل از انگجت، پيش از اين ال جي ماسك مجهز به تصفيه هوا و داراي فن را عرضه كرده بود و يك شركت ژاپني نيز ماسكي توليد كرده بود كه قادر به ترجمه محتواي ۸ زبان بود. حالا شركت ماسك فون ماسكي ۵۰ دلاري عرضه كرده كه براي اولين بار مجهز به هدفون بي سيم است.
اين هدفونها را ميتوان به سادگي از ماسك جدا كرد تا خود ماسك را شستشو داد. ماسك يادشده را ميتوان بارها شست و مورد استفاده قرار داد.
هدفوني كه همراه با اين ماسك عرضه ميشود توسط شركت موتورولا عرضه شده است. براي كم و زياد كردن صداي فايل صوتي در حال پخش و قطع يا پخش مجدد آن سه دكمه در گوشه سمت راست ماسك در نظر گرفته شده كه كاربر با فشردن آنها ميتواند در مورد پخش فايلهاي صوتي و صداي آنها تصميمگيري كند.
سازگاري اين ماسك با بلوتوث دريافت فايلهاي صوتي از طريق گوشي يا هر منبع ديگر و پخش آنها را تسهيل ميكند. هدفون يادشده براي تسهيل دريافت فرامين با دستيارهاي صوتي الكسا و گوگل نيز سازگاري دارد. كاربران ميتوانند به دلخواه خود در اين ماسك از فيلترهاي N۹۵/FFP۲ يا PM۲.۵ استفاده كنند.
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11064137.html
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۱ دى ۱۳۹۹ساعت:
۰۳:۵۲:۵۷ توسط:ناديا موضوع:
اندرويد درحال آماده سازي توانايي كنترلرهاي بازي براي استفاده از ويژگيهاي سر و صدا شبيه به دسته هاي بازي با سيستم عامل خود است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در سالهاي اخير بازيها در سيستم عامل اندرويد بسيار گسترش يافته است و همچنين لوازم جانبي مورد استفاده در تلفنهاي همراه و تبلتهايي براي بازيهايي كه با سيستم عامل اندرويد كار ميكنند نيز پيشرفت چشم گيري داشتهاند. اكنون به نظر ميرسد كه اندرويد درحال آماده سازي توانايي كنترلرهاي بازي براي استفاده از ويژگيهاي سر و صدا با سيستم عامل خود است.
اخيرا يك ردياب براي پشتيباني از سر و صدا در كنترلرهاي بازي متصل به دستگاههاي سيستم عامل اندرويد دوباره بازگشايي شده است كه اين مهم در مارس سال ۲۰۱۹ شروع شد و در آوريل امسال با عنوان منسوخ بسته شد. ولي هفته پيش پيامي از طرف گوگل منتشر شد كه در اين پيام آمده بود: اين ويژگي براي نسخه بعدي در نظر گرفته خواهد شد!
آيا اين فناوري قابل دسترس است؟
هنوز هيچ تضميني براي رسيدن به اين واقعيت وجود ندارد، اما به نظر ميرسد گوگل حداقل مايل است آن را بررسي كند. در حالي كه برخي از توسعه دهندگان روشهاي هك كنندهاي را براي كنترل سر و صدا كردن بازيها با لرزاندن دستگاه خود ارائه داده اند، كه متاسفانه كنترل كردن اين سر و صدا از اين طريق نيز امكان پذير نيست.
اين فناوري براي Android TV است كه اخيرا بيشتر روي بازي متمركز شده است. روشهاي ديگري نيز در مورد اين محدوديت وجود دارد، مانند Stadia Controller كه به Wi-Fi و جريان بازي متصل ميشود تا همچنان از سر و صدا استفاده كند. البته اين براي بازيهايي كه به صورت محلي اجرا ميشوند قابل استفاده نيستند. در صورت آپديت اين ويژگي، احتمالا محدود به نسخههاي جديد اندرويد است و فقط با كنترلرهاي انتخابي محدود خواهد شد.
beytoote.com/computer/technews/tnews11064237.html
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۱ دى ۱۳۹۹ساعت:
۰۳:۵۱:۳۹ توسط:ناديا موضوع:
در تاسيس يك كسب و كار و به تعقيب آن ساخت سايت گرد از مهم ترين مسائل براي ما كه قبل از هر باره ساير به آن توجه مي شود يك چيز است كاربر. نزديك كل ما از در بعد هر تصميم نياز هاي يك كاربر و راحتي او را در عقيده خواهيم گرفت.اما تعليم طراحي سايت با وردپرس شامل چه چيزي است و كسب درآمد با طراحي سايت امكان پذير چه گونه است؟ كاربر شما با نخستين ورود خود به سايت شما در ابتدا به چه چيزي پروا خواهد كرد؟ به محصولات شما؟ گونه ارائه دهي خدمات شما و يا … كاربر در لحظه ورود احتمالاً توجه كمي به نوع كسب و كار شما داشته باشد.كاربر شما چه طور در لحظه ورود به سايت شما شيفته آن مي شود و جست و جو در سايت شما مي پردازد؟اين طراحي چه گونه سپريدن مي شود؟ و در انجام آن spinxdigital بايد به چه نكات پروا شود.
در اين نوشتار تعليم طراحي سايت با وردپرس را اغلب آشنا خواهيم كرد.شركت با بيش از 10 سال پيشينه در گويه طراحي و ساخت سايت شما را در گذرگاه گسترش و اشاعه كسب و كارتان همراهي خواهد كرد.
طراحي سايت مناسب كسب و كار شماطراحي سايت تنها به معناي يك ظاهر زيبا و جذاب نيست طراحي يك سايت در درستي سعي براي استفاده webfxdesign راحت تر و راحتي هر چه بيشتر كاربران بازداري از سردرگمي آن در سايت است. امروزه صرفا برنامه نويسان اين طراحي را اتمام مي دهند اگر شما هم يك سايت داريد و ايده هاي كثرت در گويه طراحي اين سايت با طراحي سايت وردپرس به راحتي مي توانيد طراحي مورد نظر و كاملا همانگي را با كسب و كار خود ايجاد كنيد
قدم نخست : نصب افزونه ها بر روي سايت وردپرسبعد از ساخت سايت خود توسط پلتفرم وردپرس و مراحل نصب و برپايي سايت خود, نوبت به طراحي آن و متناسب سازي با دربايستن هاي كاربران ميشود پلاگين و يا افزونه ها بسته هاي برنامه نويسي شده اي هستند كه متمايز از وردپرس و توسط برنامه نويسان نوشته مي شوند الي امكانات خاصي را در اختيار مخاطبان قرار دهيم.
براي نصب افزونه در وردپرس بر روي گزينه افزونه ها كليك كرده سپس افزودن را انتخاب كرده الي سري از افزونه ها
نكات مهم در نصب افزونه ها بر روي سايت وردپرسييكي از نكات مهم در نصب افزونه ها براي طراحي سايت وردپرسي استفاده از پسينيان نسخه و آپديت افزونه ها است. وردپرس هر چند وقت يك بار افزونه هاي خود را به روز رساني مي كند كه در اين نسخه هاي بروز رساني شده , ايرادات و كاستي ها برطرف شده است و دشواري ها امنيت آن نيز ساير وجود ندارد.به همين انگيزه توصيه مي شود پسينيان نسخه نصب شود تا امنيت سايت شما تامين شود و ايرادات نسخه هاي باستاني شما را به خويش مشغول نسازد.
قدم دوم در طراحي سايت وردپرس :در قدم دوم شغل به سراغ نصب پوسته در وردپرس خواهيم پرداخت.در اين قدم شما بايد يك پوسته پسنديده با پروا به معيار هايي از آنگونه هدفي كه سايت براي آن ساخته شده است, با برگزيدن يك پوسته پسنديده استفاده كاربران با ورود به سايت شما مي توانند به راحتي به موارد مورد نظر خويش دسترسي داشته باشند و بتوانند با آن بستگي خوبي استوار كنندو تجربه كاربري نكويي را براي آن ها رقم بزنيد.
پس از تصميم براي انتخاب پوسته پسنديده شما بايد پوسته را بارگذاري كرده و بر روي وردپرس خويش نصب كنيد.با پروا به محبوبيت وردپرس اين پوسته ها تا حتماً زيادي رايگان هستند و نيازي به پرداخت ندارند مگر اين كه شما براي رشد كسب و كار خود تصميم جدي داشته باشيد و يك پوسته با امكانات عالي خريداري كنيد.
اما در اين كار شما بايد به چه مواردي پروا داشته باشيد؟ اين پوسته تا حدي ترجمه شده اند اما مقدار زيادي از آن ها لغايت كنون برگردان نشده اند و ميتواند مششكلاتي نظير راست چين فقدان آن ها شما را مبتلا بحران كند ولي اگر بخواهيد ترجه شده و تصحيح شده آن را از سايت ها ديگر ( به جز وردپرس ) گرفتن كنيد بايد به نكويي دقت كنيد لغايت از جاي مناسبي آن را بارگذاري كرده, بعضي از اين سايت ها دست به برخي دگرگوني ها غير اصولي مي زنند , حتي نسخه هاي پولي آن , كه مي تواند سايت شما را با مشكلاتي رو به رو كند.
نصب پوسته براي طراحي سايتدر اين مرحله شما يا اين پوسته ها را از وردپرس اخذ مي كنيد و يا آن را از جايي ديگر گرفتن كرده ايد و مي خواهيد.براي اين كار شما پيش درآمد در بر روي نمايش و سپس به پوسته ها وارد شويد گردآور اي از پوسته ها را براي شما نمايش مي دهد. اگر پوسته خاصي را, از پيش مي شناسيد آن را جست و جو و اگر نه در بين پوسته ها به جست و جو بپردازيد و قالب مورد عقيده را انتخاب كنيد, با برگزيدن جزئيات و پيش نمايش آن شما مي توانيد نصب كنيد .اگر شما مي خواهيد از پوسته ها در وردپرس كاربرد كنيد در دسته پوسته هاي وردپرس به پيگيري قالب باره بيچارگي خويش بگرديد و آن را نصب كنيد. اگر آن را از قبل دانلود كرده ايد فايل زيپ آن را در وردپرس بارگزاري كنيد و سپس مرحله پس وارد كردن اطلاعات را پيش درآمد كنيد.
نكته مهم :
اگر شما قالبي را از قبل نصب كرده ايد و اكنون به هر دليلي مي خواهيد آن را عوض كنيد. پوسته يا قالب خويش را انتخاب كنيد .و بدون اينكه نگران منزه شدن مطالبي كه از قبل در قالب پيشين خود وارد كرده ايد نباشيد با پاك شدن قالب آن طالب پاك نمي شوند. به راحتي با داخل ريزي و برون ريزي مي توانيد آن را انتقال دهيد.
روانشناسي رنگ ها در طراحي سايت:براي همه ما پيش آمده جدا از محتوا و ديگر موارد بعضي از سايت ها به نظرمان خسته كننده و يا برخي از سايت ها جدا از محتوايشان از چرخ زدن و گشتن در آن دريافتن بهتري را داريم ولي روانشناسي رنگ ها در درستي استفاده از رنگ هاي پسنديده در جاي مناسب و به ميزان مناسب است كه در نرخ كليك , فروش ونرخ پرش كارايي گذار است و احساس رضايت را در مشتري برپايي مي كند.در تحقيقات اخير به كارگيري رنگ ها مناسب مي تواند تا 24 درصد نرخ تبديل را افزايش دهد. در ريشه-بن-بيخ شما بايد با شناختي كه نسبت به مخاطبين خويش و كسب و كار خود داريد از رنگ ها در جاي درست در سررسيد درست براي مخاطت درست و همچنين اين كار بايد با هدفمندي صورت بپذيرد.
در اين برگزيدن شما بايد به احسان از بيننده خويش شناخت داشته باشيد بيننده شما چه جنسيتي دارد؟ چه محدوده اي سني از سايت شما رويت مي كنند شخصيت آن ها چه گونه است و چه طور مي نا بر تصميم آن ها در انتخاب كارايي گذاشت رفتا آن ها در برخورد با اين رنگ ها چگونه مي تواند باشد.
نكته ديگري كه شما بايد در برگزيدن رنگ ها براي طراحي سايت در عقيده داشته باشيد. پروا به نوع محصولي است كه ارائه مي دهيد. سايت شما بايد به احسان گوياي شما و كسب و كار شما باشد رنگ ها در برپايي تعريف پسنديده در ذهن مخاطب تاثير به سزايي دارند. براي نمونه در يك سايت فروشگاه لوازم آرايش با سايت ها فروش قطعات آهني زياد متفاوت است.
اما چه كساني آموزش طراحي سايت با وردپرس برايشان مناسب است؟كساني كه مي خواهند كسب درآمد از طراحي وب داشته باشندكساني كه نزاكت برنامه نويسي ندارند و مي خواهند يك سايت وردپرسي داشته باشند و با توجه به نيازه هايشان آن را طراحي كنند.كساني كه مي خواهند كسب وكار خويش را اشاعه دهند و عرض وب را پيرامون رشد و توسعه سوداگري شان باشد.كساني كه مي خواهند ايده هاي خويش را در اين زمينه اجرا كنند چه براي كسب تجربه و چه براي سوداگري خود.كساني كه مي خواهند بدانند! كساني كه از تجربه ها جديد لذت مي برند و مي خواهند هر چه اغلب تجربه كسب كنند و بعدها در گويه طراحي سايت فعاليت كنند.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۱ دى ۱۳۹۹ساعت:
۱۱:۴۲:۴۴ توسط:ناديا موضوع: